ProfilGate® Hygiënesluisinrichting Handwasbakken en toebehoren Garderobe inrichting Kasten en opbergsystemen Werk- en spoeltafels Aanrijdbeveiliging Productieproces Intern transport Wagens en opslag Reiniging en schoonmaak Vikan hygiëne producten Afvoergoten en -putten Stoelen, bordessen en ergonomie Brandslanghaspels en veiligheid Downloads Outlet - ACTIE

Outlet - ACTIE

APK en andere onderhoudsopties

APK
Onderhoud

Naast het leveren en installeren van hygiëneapparatuur kan Bosgraaf ook het onderhoud verzorgen, bijvoorbeeld door middel van APK-keuringen. Het interval van deze keuring wordt in overleg met u bepaald. Op deze pagina leest u meer over de APK voor onze hygiënesluizen en over andere onderhoudsopties die betrekking hebben op de rest van onze producten, zoals intern transport.

Regelmatig onderhoud voorkomt in veel gevallen onnodige stilstand van uw hygiëneapparatuur. Door preventief onderhoud uit te voeren, wordt overmatige slijtage van machineonderdelen voorkomen. Hierdoor minimaliseert u de kans op onverwachte stilstand en onnodige reparatiekosten. Voorkom onnodige kosten met APK. Daarnaast bieden wij ook ad hoc onderhoud, een storingsmelding service en een uitgebreide voorraad aan onderdelen, aangeboden door Bosgraaf en onze servicepartner!

Over onze servicepartner

Onze servicepartner onderscheidt zich door het hebben van goed opgeleid technisch personeel met actuele kennis en ervaring binnen de voedingsmiddelenindustrie. Bovendien werken er bij onze partner uitsluitend vriendelijke monteurs die de klant centraal stellen. Het is een weloverwogen keuze van Bosgraaf om samen te werken met een betrouwbare servicepartner, zodat de focus bij deze monteurs volledig op onderhoud ligt. We zijn bijzonder trots op onze samenwerking met de servicepartner. Zij houden hun kennisniveau hoog door middel van voortdurende scholing, hebben ruime ervaring met meer dan alleen hygiëneapparatuur en beschikken over meer dan 25 jaar nationale en internationale ervaring, wat resulteert in uitstekende prestaties voor onze klanten. Dankzij deze ervaring kunnen ze ook klantspecifieke wensen goed inwilligen. Bovendien kunnen ze ook de installatie/montage van de hygienesluisinrichting voor u verzorgen.

APK

Inhoud van de APK service

De inhoud van deze APK service is van toepassing op onze hygienesluismachines. Tijdens ons servicebezoek wordt uw machine grondig geïnspecteerd en voorzien van een keuringssticker. Als extra optie kunt u een vrijblijvend onderhoudsplan afsluiten, waardoor uw apparatuur geïnspecteerd en onderhouden wordt. Tijdens een keuring kijkt de monteur de werking van de machine na, voert hij klein onderhoud uit en voorziet deze van een keuringssticker. Wij noemen dit ook wel de APK voor uw hygiënesluisinrichting. Deze service bieden wij aan als een preventieve maatregel, het geeft een vorm van zekerheid. Onze servicemedewerker zal periodiek contact met u opnemen voor het inplannen van het onderhoud, en dit gebeurt op een vrijblijvende en niet-dwingende manier. Het interval van deze bezoeken wordt met u afgestemd, dit is afhankelijk van diverse factoren (bijvoorbeeld gebruiksintensiteit, aantal machines, werkzaamheden van uw eigen technische dienst). 

Het grote voordeel van deze APK-service is dat u zich geen zorgen hoeft te maken over het plannen van onderhoud, wij nemen eens in de zoveel tijd contact met u op. Dit minimaliseert het risico op storingen en ongewenste situaties, en daarmee ook onnodige kosten. Bovendien voorzien wij uw apparatuur van een Bosgraaf APK-sticker nadat deze is gekeurd. Door de sticker kan men snel zien hoe lang het geleden is dat onderhoud is gepland. Dit werkt als reminder en dit vermindert het risico op storingen aanzienlijk. De sticker communiceert niet alleen naar klanten en auditeurs dat u onderhoud serieus neemt, maar ook naar uw eigen personeel dat u de hygiëne grondig waarborgt. U kunt altijd aantonen dat uw apparatuur in uitstekende staat verkeert.

APK

Als onderdeel van de APK voeren we standaard een test uit op de concentratie van desinfectiemiddel in de zolenreiniger (quat-test). Op basis van de resultaten van deze test kunnen we u advies geven over eventuele aanpassingen in de dosering. Onze monteurs kunnen dit indien nodig instellen/bijstellen, in overleg met uw kwaliteitsdienst.

APK Bosgraaf

Ongepland (ad hoc) onderhoud en storingsmeldingen

Naast ons preventieve periodieke onderhoud kunnen wij ook ad hoc langskomen na het melden van een storing of voor bijvoorbeeld een eenmalige check van uw machines. Dit kan zonder de noodzaak van een contract. (Reactief; we wachten totdat u zich bij ons meldt). Ook helpen wij u graag indien u een storing heeft aan uw palletwagen of hoogheffer (intern transport). U kunt ons bereiken via e-mail of telefoon als zich een storing voordoet. Wij proberen u eerst telefonisch te assisteren en maken indien nodig/gewenst een afspraak met een monteur. Onze monteur zal zo spoedig mogelijk ter plaatse komen om de storing te verhelpen. We zullen u vooraf informeren over het geplande bezoek van de monteur, zodat u altijd op de hoogte bent wanneer de monteur langskomt. Het is belangrijk om te benadrukken dat dit geen storingsdienst is. Onze monteurs zijn doorgaans beschikbaar en in 90% van de gevallen wordt een storing snel opgelost maar ze zijn niet 24/7 beschikbaar voor oproepen.

Uitgebreide voorraad aan onderdelen

Natuurlijk kunt u zelf ook het onderhoud plegen aan uw hygiëne apparatuur en andere artikelen. Wij hebben van ons gehele assortiment vele onderdelen op voorraad liggen. Zo kunnen wij u snel aan onderdelen helpen voor uw hygiënesluizen, palletwagens, hoogheffers en voor diverse andere artikelen uit ons assortiment. U kunt te allen tijde contact met ons opnemen, zodat we u kunnen assisteren bij het weer operationeel maken van uw product. We voorzien u graag van advies over de benodigde onderdelen. In ons magazijn hebben we alle veelvoorkomende reserveonderdelen op voorraad, zodat we ervoor kunnen zorgen dat u snel en tijdig de benodigde onderdelen ontvangt. Onderdelen bestellen kan gemakkelijk via telefoon of e-mail. 

Alle cruciale onderdelen om de machine en overige producten naar behoren te laten functioneren zijn altijd beschikbaar. Als u voor 2 uur 's middags bestelt, heeft u ze de volgende dag in huis. In spoedgevallen kunnen we zelfs gebruik maken van een koerier die u de onderdelen op dezelfde dag nog kan leveren.

Contact

U kunt altijd contact opnemen met onze verkoopafdeling. Voor specifieke vragen kan het zijn dat u wordt doorverwezen naar onze service afdeling. Heeft u vragen over het onderhoud aan uw hygiëneapparatuur of andere producten, neem dan contact op met onze serviceafdeling. U begrijpt, we staan graag voor u klaar.

Robert Hofman - Bosgraaf Food & Hygiënetechniek b.v.

Nieuwsberichten

Vragen? Onze specialisten helpen je graag verder!

Bel ons op het onderstaande nummer of stuur ons eenvoudig een mail, dan helpen wij u zo snel mogelijk.
Vakkundig advies
Ontzorgen
Zichtgarantie
Kwaliteit
Lage kosten
phone-handsetchevron-down